Partnerzy
CALBUD
Przedsiębiorstwo Budowlane „CALBUD” Sp. z o.o. należy do grona największych firm budowlanych na Pomorzu Zachodnim. Spółka została powołana do działania 29 lipca 1991 roku, a w 1999 roku rozpoczęła świadczenie usług na budowach eksportowych zlokalizowanych w Niemczech. Na przestrzeni ostatnich lat przedsiębiorstwo podjęło się realizacji eksportowych na terenie kolejnych państw europejskich—Szwecji, Islandii, Holandii oraz Danii. Przedsiębiorstwo Budowlane „CALBUD” to firma inżynieryjno-budowlana. Atutem spółki jest szeroki zakres usług świadczonych na zasadach generalnego wykonawstwa, zarówno dla budownictwa ogólnego jak i przemysłowego. Spółka realizuje przede wszystkim obiekty w systemie „pod klucz”, tak w roli generalnego wykonawcy inwestycji, jak i w ramach tworzonych
konsorcjów z innymi podmiotami.
Calbud jest również uznanym deweloperem. Wieloletnie doświadczenie i ugruntowana pozycja firmy na polu budownictwa mieszkaniowego zaowocowały bowiem poszerzeniem zakresu prowadzonej działalności o rynek pierwotny nieruchomości. Spółki „Calbud” i „Calbud-Developer” mają na swoim koncie wiele udanych realizacji, w tym m.in. osiedle „Magnolia Park” – nagradzany wielokrotnie, nowoczesny kompleks mieszkalno-usługowy, który w konkursie na „Obiekt 25-lecia SYMBOL PRZEMIAN”, zorganizowanym w 2014 roku przez SARP i Urząd Miasta, zwyciężył w kategorii „Budynki i zespoły mieszkaniowe wielorodzinne i jednorodzinne”.
24-letnie doświadczenie zdobyte przez firmę na rynku krajowym jak i zagranicznym, w połączeniu z wysokiej klasy specjalistami i fachowcami, są gwarantem najwyższej jakości świadczonych przez spółkę usług. „Stałość, wiarygodność i prawość w przyrzeczeniach i umowach” to hasło, które od lat stanowi dla firmy wyznacznik jej działalności.
Od wielu lat Spółka dzieli się także osiągniętym sukcesem w biznesie z innymi. Calbud wspiera projekty o charakterze edukacyjnym, kulturalnym i sportowym. Jednym z nich był projekt „Calbud Team – Mini Transat 2011”— dzięki wsparciu finansowemu oraz organizacyjnemu udzielonemu przez firmę szczeciński żeglarz Radosław Kowalczyk—startując na jachcie CALBUD — spełnił swoje marzenie życia i zmierzył się z Atlantykiem, startując w regatach żeglarzy samotników Mini Transat 2011. Udana współpraca zaowocowała kolejnym projektem – startem w regatach Mini Transat 2015. Tym samym Radek Kowalczyk ma szansę zapisać się w historii żeglarstwa jako jedyny Polak, który wziął udział w tych regatach dwukrotnie (w obu przypadkach płynąc na jachcie CALBUD).
Potwierdzeniem społecznego zaangażowania firmy są otrzymane nagrody – m.in. tytuł „Firmy dla Szczecina” (laureat w latach 2011 i 2013) oraz „Mecenasa Kultury Szczecina 2014” w konkursach Prezydenta Miasta Szczecina, czy „Złota Rybka” w kategorii „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” w konkursie Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego.
Więcej informacji:
YACHT SERVICE
Stocznia Yacht Service ze Szczecina, założona w 1992 roku, jest producentem łodzi, jachtów oraz innych wyrobów z laminatów poliestrowych i epoksydowych. Stale modernizowana, dysponuje powierzchnią produkcyjną 3 000 m².
Produkuje zarówno na rynek krajowy jak i eksport, współpracując z wieloma firmami z Europy Zachodniej. Jachty produkowane przez Yacht Service zdobywają uznanie międzynarodowych ekspertów—Eagle 44
Christo i Mare 31 zostały nominowane do prestiżowej europejskiej nagrody
Yacht of the Year
(2011-12). W roku 2014 taką nominację zdobył jacht XP33 zbudowany dla duńskiej firmy X Yachts.
Stocznia posiada wysoko wykwalifikowany personel z dużym doświadczeniem. Stosuje nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz wysokiej klasy materiały do produkcji.
Atutem firmy jest jej położenie: bliskość granicy niemieckiej oraz dużych akwenów wodnych.
„Wykonaliśmy w Polsce wszystkie prace, które można było wykonać” – mówi Radek Kowalczyk o swoim Mini CALBUD 894 zbudowanym przez Yacht Service. „Zbudowaliśmy piękny jacht, z wykorzystaniem najnowszych światowych technologii, w polskiej stoczni i niesamowicie się z tego cieszę”.
Właściciel stoczni, Mariusz Świstelnicki, dodaje: „To na pewno nie była standardowa budowa, takich jachtów nie buduje się seryjnie. Laminat węglowo-epoksydowy to najlepsza ze znanych technologii w jachtach regatowych, gdzie liczy się każdy kilogram wagi. Posiada największą wytrzymałość przy minimalnym ciężarze. Aby jeszcze zaoszczędzić na wadze, zastosowaliśmy technologię vacuum, pozwalającą na sprasowaniu laminatu oraz użyciu optymalnej ilości żywicy epoksydowej. Jeżeli mają być wyniki regatowe, to nie ma lepszego rozwiązania.”
Na pytanie, jakie nadzieje wiąże z modelem OCEAN650, odpowiada:
„Radek jest entuzjastą Mini, ja jestem wielbicielem sportowego żeglowania. Chcielibyśmy ten jacht spopularyzować w Polsce. Na razie jednak obaj traktujemy ten projekt jako przygodę – dla mnie jest nią budowa wyjątkowej jednostki i kibicowanie Radkowi, dla niego przygodą będzie start w Mini Transat.”
Projektant jachtu OCEAN 650, Etienne Bertrand, tak mówi o swojej współpracy z Yacht Service:
„Stocznia Yacht Service jest podwykonawcą X-Yachts, a ta firma jest dla mnie synonimem luksusu, jakości oraz prędkości. Drugą bardzo ważną rzeczą jest fakt, że nie mieliśmy żadnych problemów komunikacyjnych, językowych ani innych. Pracujemy na tym samym oprogramowaniu, co dodatkowo ułatwia współpracę. Właściciel, były zawodnik, wie, czego potrzeba do zbudowania jachtu regatowego naprawdę wysokiej jakości. Bardzo jestem zadowolony z efektów naszej wspólnej pracy.”